سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سگال

بهار 1386 - سگال

زهره صفی آریان
سگال
از ویژگیهای اخلاق اسلامی ،نگرش مثبت به قضایات وحتی به همه توصیه شده است که در برخورد به مسایل،جانب مثبت را بگیرند وهمیشه به جهت سازنده ومثبت وسالم قضایا،توجه داشته باشند.


تاریخ : شنبه 88/2/5 | 10:36 صبح | نویسنده : زهره صفی آریان |
صبر نشانه موءمن است. صبر در راه خدا اجر ومزد دارد. صبری که خوش دارد عفت است .هر چیزی که انسان دوست دارد باید در قبال دوست داشتنش صبر رابیشه خود ساخت .آنچه که انسان از آن کراهت دارد غرور است. خداوند انسان را صابر خلق کرده است وصابران را هم دوست دارد


تاریخ : چهارشنبه 87/9/27 | 11:26 صبح | نویسنده : زهره صفی آریان |
وقتی به این فکر میکنم که خداوند چه خوب تقدیر اشخاص را مشخص نموده وچه خوب درس صبر وشکیبائی را در زندگی به ما می آموزد واقعا به بزرگی او پی میبرم ولحظه به لحظه شکر گذارش هستم که راههای بسته را باز نموده گرههای بسته را باز کرده سختیهای را آسان نموده پستی بلندیها را هموار کرده ودلها را شاد میکند طوریکه سبب خیری را قرار میدهد واکثر دلها را با آن آرام میکند آری این است سبب الهی و به او رسیدن وهمین راههاست که او را بخوبی درک میکنیم ومیبینیم.


تاریخ : شنبه 87/8/25 | 8:38 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |

 

همچون دستانت رو در دستانم فشردم و حرارت مهر را در وجودت قرار دادم اما افسوس...

که بعد از اینکه محبتها رو با دوران شیرین وخوشایند بر تو قرار دادم قدر نمی دانی

 این تو نیستی که بظاهر بگی این منم که ترا احساس میکنم.

یک حس غریب که تا انتهای آینده ترو در مییابد

قدر بدان همان روزی که نیاز مبرم به محبت داشتی و رها به سویم پر گشودی آنچنان غرق در محبتت نمودم که خود احساس میکردی از اوان از من بودی

پاس دار این ارزش خدا دادی را که همین است امید به زندگانی. 




تاریخ : یکشنبه 86/3/27 | 10:43 صبح | نویسنده : زهره صفی آریان |

 با او بودن از او خواستن  وباز از او خواستن تا به مراحل رسیدن، رسیدنی چون رسیدن بوی بهاران رسیدنی چون تشعشع  نوری در ظلمات.پیداد کردنی چون تشنه لب  با او بودن انتظاری سخت اما شیرین انتظاری به معنای زندگی انتظاری چون به معنای تا ابد بودن واز او جدا نشدن انتظاری چون به معنای به داد رسیدن  مشکلات رو حل کردن وطعم بودن را چشیدن.در تمامی لحظات باز از او خواستن و رها شدن.باز از او خواستن تا به اوج رسیدن اوجی که پایان ناپذیر است.غرق عشق با خدا بودن ومشکلات را با دعای دوستان حل کردن اوست حلال مشکلات. ای خوبان دریابید معبود را که فقط اوست در وجود یکایک ما.




تاریخ : جمعه 86/3/11 | 8:2 صبح | نویسنده : زهره صفی آریان |

این حقیقت را در خود ایجاد کنیم که دنیا فانی پذیر است وما باید که از گذشتگان عبرت گیریم واین جاده را دائما"هموار سازیم تا به او رسیم.




تاریخ : دوشنبه 86/2/31 | 6:2 صبح | نویسنده : زهره صفی آریان |

  چه میشد دنیا در مملو از قدر دانی و قدر شناسی و مهربانی موج می زد.

 دریائی باش و واژه ها را در یاب .... 

مرا با نظرات خوبت متقاعد کن تا اینکه دریابم آنچه که منطق می گوید ....

 




تاریخ : یکشنبه 86/1/12 | 7:45 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |

 

خروش آن سهمگین وکشنده. وآرامش آن سکوت مطلق لحظات .اما موجهای ملایم آن سخن از عشق و محبت ،سرشار از صداقت وزیستن. بر کشتی زندگی برموجهای ملایم دریا اشعاری از بهترین زیستن است .که آرام آرم با وزش ملایم نسیم  در ساحلی زیبا مملو از عشق وخواستن هدایت کرده .راه  بهتر زیستن را به ما هدیه می کند .اما امان از خروش در هم وبرهم امواج تند دریا که انسانی را به نیستی می رساند .شخصیت او را متزلزل کرده واز او همچون کشتی شکسته در وسط دریا با موجهای عظیم رها کرده تا حد نابودی.

اما برای رها شدن در ژرفای دریا بایستی سکان کشتی رو رها نکرد و مدام برای مطمئن شدن سلامتی کشتی به آن رسیدگی کرد.حتی اگه به سالم بودن کشتی هم مطمئن باشیم آیا امواج سهمگین دریا آن صلابت وهمراهی رو بر ما میبخشه تا رسیدن به ساحل زندگی؟

  




تاریخ : یکشنبه 86/1/12 | 11:43 صبح | نویسنده : زهره صفی آریان |

  

 

  

انسان ستاره خویش است وروحی که بتواند انسان را شریف و کامل سازد

بر نور نفوذ وسر نوشت فرمان میراند هیچ چیز برای او زود یا دیر رخ نمیدهد

 اعمال ما فرشتگان مایند فرشتگان خوب یا بد .

 سایه های سر نوشت مایند که آهسته در کنارمان می خرامند.


  

 

بهترین فرد کسی است که خود همه امور را میداند.

خوب، کسی است که به اندرز حکیمانه دیگران گوش فرا دهد

اما کسیکه نه خود میداند ونه به اندرز دیگری گوش میدهد وجود بی مصرفی است .

کسیکه بخواهد از روی بصیرت به مطالب مربوط به فضیلت وعدالت،یا بطور کلی مربوط به موضوعات علم سیاست در جامعه گوش فرا دهد بایستی به عادات نیکو تربیت شده باشد

زیرا نقطه شروع در هر چیز واقعیت است .

 سر افرازی به کسانیکه آنرا ارزانی میدارند

بیشتر تعلق دارد تا بکسانیکه آنرا دریافت میکنند.

وحال آنکه خیری که ما پیش بینی میکنیم امری مختص فرد است وبه آسانی از او گرفته نمیشود خیر انسانی عبارتست:

از فعالیت نفسانی بر طبق بهترین فضیلت در سراسر زندگی چون با یک گل بهار نمی آید

و یک زمان کوتاه انسان را خجسته وخوشبخت نمی سازد. حال باید دانست که خیرات به سه دسته تقسیم شده اند:

*خیرات خارجی*خیرات مرتبط با نفس*خیرات مرتبط با جسم.فعالیت شخص با فضیلت متعلق به فضیلت است.

کسیکه دارای فعالیت است ناچار از فعل آنهم فعل خوب است.در جامعه آنانکه فعالیت میکنند پیروز میشوند

وبه حق، گوی خیر وافتخار وبزرگی را از میدان جامعه می ربایند.

زندگی افراد نیکو کار در جامعه به خودی خود لذتبخش است شریفترین امور عادلانه ترین آنهاست

وبهترین چیز تندرستی است.

اگر خوب وبد زندگی ما زاده فعالیتهای ما باشند هیچ خوشبختی بدبخت نمیشود

زیرا او هرگز عملی که تنفر آمیز وپست باشد انجام نمیدهد

زیرا آنکس که واقعا" خوب وداناست با حوادث زندگی( جامعه)چنانکه در خور است

برخورد میکند واز مقتضیات به بهترین وجهی بهره میگیرد.

فرد خوشبخت بوقلمون صفت هم نیست و هر لحظه تغییر نمی پذیرد

چون او به آسانی وبا حوادث ناگوار معمولی از حالت خوشبختی خارج نمیشود

مگر آنکه بلاهای بزرگی به او رسیده باشد

.نفس از دو عنصر بالقوه تشکیل شده است ، یکی عقلانی ودیگری نفسانی.

فضیلت نیز به انواعی چند تقسیم شده است زیرا میگوییم

که بعضی عقلانی وبعض دیگر ، اخلاقی هستند عقل نظری ،ادراک وعقل عملی فضائل عقلانی هستند

وسخاوتمندی واعتدال فضائل اخلاقی.

با انجام دادن اعمال عادلانه، عادل= وبا اعمال معتدل،غفیف=وبا اعمال شجاعانه،شجاع هستیم.

شخص بزرگمنش در جامعه کسی است که خود را شایسته امور بزرگ تصور کند

ودر واقع هم شایسته است وچون کسیکه بالاتر از شایستگی خود چنین تصور کند احمق است

وهیچ شخص با فضیلتی احمق وابله نیست.

 




تاریخ : دوشنبه 86/1/6 | 7:47 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |

رومان شماره 4

مسائل دو گونه که انسانی رو به سر دوراهی میذاره خواستن ونخواستن بودن یا نبودن بایستی تحمل کنی چون فقط کار توست و تو هم در خود پیچیده ای ودر قبال این مسئله بخاطر هجوم نا مرادی طوفان زندگی تحمل میکنی

صداهای ناهنجار زندگی تنت رو می لرزونه ودر آینده همین نا هنجاریهای زندگی برات ضعف اعصاب می آره طوری که خودت از خودت ممکنه دوری کنی. حرفها تو دلته که اگه بمونه سخت آزارت میده کسی رو پیدا نمیکنی که شنوای واقعی باشه اگه هم بگی طولی نمیکشه که پشیمونت می کنه

اما دریغ از دو راهی مسائل زندگی که انسانی رو در گیر زخمهای گذشته می کنه زخمهائی که یادشون نمک زدن بر اونهاست.

بدان اگه عروج غیر طبیعی در من شد خواسته یا سر نوشتم آن نبود

این شد که ناخواسته ها بر من هجوم آورد

در قبال خواستن خواسته ها ایستادگی شد تا مرز نبودنها. 




تاریخ : دوشنبه 86/1/6 | 7:42 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |
مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By Slide Skin:.