سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سگال

مهر 1 - سگال

زهره صفی آریان
سگال

همه اینها بهانه شده.، دلمون تنگ شده واسه مناظر زیبا ، گاهی کلیپهای آنلاین زیبا میدیدیم ، گاهی کلاسهای آموزنده آنلاین داشتیم ، گاهی مطالب آموزنده با طراحیهای زیبا و دلنشین میخواندیم، هر برنامه ای به جای خودش برامون ارزشمند ، اما چگونه استفاده کردن مهم ، درسته وابسته بودن خوب نیست اما به ارتقا رسیدن حقمون ، افکار باید سالم باشه ، تا دریابد هر آنچه که انسان را به صعود برساند، با برداشتن این حصارها ، آرزوی سفر جهانگردی نمی پرورانیم چون جهان را بطور آنلاین یافته ایم و در حفظ کشور و زندگی خودمون متمرکز میشویم . 




تاریخ : پنج شنبه 101/7/28 | 11:33 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |

درسته اینترنت قطعه ولی آیا بفکر آپدیتهای برنامه های گوشیهامون هستیم.؟!  

مثلی که میگه اگه طرف را داخل شیشه هم زندانی کنی اگه بخواد کارشو میکنه ، بهر حال راه حل پیدا میکنه و خودشو به هدف میرسونه ، با قطعی اینترنت خشک و تر میسوزند کسی هم که سرش تو کار خودشه، کاری با سیاست نداره باید پاسوز دیگری بشه ، میخواهم برنامه هامو آپدیت کنم اما رد میده ، نمیشه !؟ بهر حال ممکنه گوشیم برای همیشه خاموش شه ، چه بهتره مسئولین فکر اساسی کنند امثال ما هم دریابند ،  




تاریخ : پنج شنبه 101/7/28 | 12:43 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |

*به جای رنگ کردن موهای سفید، پاهای خود را قوی نگه دارید*

 مطالعه این مقاله آموزشی و آگاهی‌بخش در مورد اهمیت پاها و لزوم حفظ آن‌ها برای افزایش طول عمر انسان ضروری است و در صورت بی‌توجهی و عدم مراقبت از آن‌ها کاملاً برعکس آن اتفاق می‌افتد و تکریم آنها با پیاده روی و پیاده روی منظم ... .

 

  ?? با بالا رفتن سن، پاهای ما باید همیشه قوی بمانند.

  ?? با افزایش سن، نباید از سفید شدن موها و یا از چروک شدن هراس داشته باشیم.

این به شما آسیبی نمی رساند، بلکه شما را زیبا می کند...

  ?? در میان نشانه های *طول عمر* که در مجله آمریکایی "Prevention" خلاصه شده است، *عضلات قوی ساق پا، مهم ترین و مهمترین آنهاست.*

  ?? اگر تا دو هفته پاهایتان را تکان ندهید تا 10 سال از قدرت پاهایتان کاسته می شود.

  مطالعه‌ای در دانشگاه کپنهاگ در دانمارک نشان داد که هم بزرگسالان و هم کودکان در طول دو هفته عدم تحرک، قدرت عضلات پا را به میزان یک سوم ضعیف می‌کنند که *معادل سن 20 تا 30 سال است.*

  ?? وقتی ماهیچه های پای ما ضعیف می شود، بازیابی زمان زیادی طول می کشد، حتی اگر تمرینات توانبخشی را بعدا انجام دهیم.

 ?? *بنابراین* ورزش منظم مانند پیاده روی بسیار مهم است.

 ?? وزن کل بدن وزن روی پاها است.

  پا نوعی ستون است که وزن بدن انسان را تحمل می کند.

 ?? جالب اینجاست که 50 درصد استخوان ها و 50 درصد ماهیچه ها در پاها قرار دارند.

 بزرگترین و قوی ترین مفاصل و استخوان های بدن انسان نیز در پاها یافت می شود.

 استخوان‌های قوی، ماهیچه‌های قوی و مفاصل انعطاف‌پذیر «مثلث آهنی» را تشکیل می‌دهند که مهم‌ترین بار را بر بدن انسان تحمل می‌کند.

  70 درصد فعالیت انسان و سوختن انرژی در زندگی انسان توسط پا انجام می شود.

 *این را میدانی* ؟

  وقتی یک انسان جوان است، ران های او آنقدر قوی است که یک ماشین کوچک را بلند کند!

پا مرکز حرکت بدن است.

  هر دو پا با هم شامل 50 درصد از اعصاب بدن انسان، 50 درصد از رگ های خونی و 50 درصد از خونی است که در آنها جریان دارد.

  این شبکه بزرگ گردش خون است که بدن را به هم متصل می کند.

  تنها زمانی که پاها سالم هستند، جریان خون متعارف به آرامی جریان می یابد، بنابراین افرادی که عضلات ساق پا قوی دارند قطعا قلب قوی خواهند داشت.

 3- پیری از پا به بالا شروع می شود.

  با بالا رفتن سن، بر خلاف زمانی که فرد جوان است، دقت و سرعت انتقال دستورات بین مغز و پاها کاهش می یابد.

  علاوه بر این، کود استخوان کلسیمی دیر یا زود به مرور زمان از بین می رود و افراد مسن را مستعد شکستگی استخوان می کند.

 شکستگی در سالمندان به راحتی *باعث* یک سری عوارض به خصوص بیماری های کشنده مانند لخته شدن خون می شود.

 آیا می دانستید که 15 درصد از افراد مسن در عرض یک سال پس از شکستگی لگن، جان خود را از دست خواهند داد ؟!!

 قبل از اینکه دیر شود پاها را ورزش دهید.

 حتی بعد از شصت سالگی.

  اگرچه پاهای ما به مرور زمان پیر می شوند، اما تمرین دادن پاها یک کار مادام العمر است.

  فقط با تقویت پاها می توان از پیری بیشتر جلوگیری کرد. 

  لطفا روزانه *حداقل 30 تا 40 دقیقه* پیاده روی کنید تا مطمئن شوید که پاهایتان به اندازه کافی ورزش می کنند و مطمئن شوید که عضلات پایتان سالم می مانند.

*در ارسال آن برای دوستان و اعضای خانواده خود کوتاهی نکنید.*




تاریخ : سه شنبه 101/7/26 | 10:24 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |

چقدر آرزو می کنم بتوانم خودم را محاسبه کنم

منظور : 

آرزو کردن همان قدرت خلق کردن است که از سوی خداوند برای انسان قرار داده شده است تا به واسطه آن زندگی خود را به هر شکلی دوست داریم تجربه کنیم   ،  جایی خواندم آرزو  یعنی رنج  ،  اما من میگم آرزو یعنی امید داشتن و با همت عالی به هدف رسیدن  . 




تاریخ : دوشنبه 101/7/25 | 11:47 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |

تکرارها چقدر خبر ساز میشوند ، آنقدر که دیدن هر روزه چهره یک هنر پیشه دل آدمو بهم میزنه.، چه خوب میشد خبرهای آنلاین تازه و به روز و متنوع بودند نه اینکه تکرار و تکرار ، حتی دنیا که پر از قاصدک باشه اما هر کدوم از قاصدکها تنوع خاص دارد ، بسکه چهره هنر پیشه ای را زوم کرده اند دیگر دوست نداریم اخبارشان را بخوانیم ، بعضیا چقدر عقده معروف شدن دارند که کلی هزینه میکنند تا خودنمایی کنند ؟!   




تاریخ : دوشنبه 101/7/25 | 10:38 صبح | نویسنده : زهره صفی آریان |

چهره خوانی و شناخت شخصیت  : 

 

چهره خوانی : چهره خوانی به این معـنا است که شما فقط با یک نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید.

چهره خوانی توسط مردم در اعصار مختلف انجام شده است و شناختن افراد تنها از روی خصوصیات ظاهری آنها مساله بسیار جالبی است، نکات ظریف و دقیق و پیچیدگی های بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی من در اینجا به بیان نکات اصلی تر و مهمتر آن بسنده می کنم.

بشر در طول قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون دیگران شود ، با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تقسیم می شود.

نمونه هایی از علوم چهره خوانی عبارتند از : متوپوسکپی : علم پی بردن به درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی ؛ فرنولوژی : علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه ؛ فیزیـوگـنومی یا عـلم چـهره شـنـاسی ، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت ؛ این علم به ما می آموزد که چگونه از روی چهره افراد پی به شخصیت آنها ببریم.

امروزه دانشمندان به چنین علومـی ، شـبـه علـوم اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمی دهند و هـمانند عـلومی مانـنـد طالع بـینی به آنها می نگرند یعنی علوم اثبات نشده ولی بی ضرر ! با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد می دانند.

چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تا رسیدن به همه حقایق از قضاوتهـای شـتابزده اجتناب کنید ؛ زیرا اثر مثبت یک قسمت از چهره میتواند اثر منفی قسمت دیگر را خنثی نماید.

بررسی فرم و شکل صورت

صورت دراز و کشیده : افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما” دارای صـبر و تحمل زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است ؛ جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام رها نکرده و عادت به انجام امور بطور کامل دارند.

صورت گرد : این شکل دلالت بر امیدواری و زنده دلی و انرژی دارد و اینگونه افراد می تـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند.

صورت پهن : اینگونه اشخاص بردبار و مهربان بوده و معمولا افراد روشنفکری میباشند.

صورت چهارگوش : اینگونه اشخاص طرفدار استقلال فردی و فردگرایی اند ، انها سخت کوشند و بـرای دسـتـیـابی بـه آرزوها تلاش میکنند ، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب میشود.

بررسی شکل پیشانی

پیشانی صاف : کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد افـرادی اندیشمند و همیشه در حال تفکر میباشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل مینمایند.

پیشانی چروکیده : وجود خطوط در سطح پیشانی نشان میدهد که ایـن افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و پریشان حال میگردند




تاریخ : یکشنبه 101/7/24 | 7:19 صبح | نویسنده : زهره صفی آریان |

یک زندگی ساده و شیک و راحت ، با تمامی تجملات فرق میکنه ، طرف در زندگی تجملی بسر میبره اما آسایش و رفاه را تجربه نمیکنه ،  

فی المثال ، غذایی درست میکنی البته با پخت درست و اساسی ، در اوج سادگی جز نمک دیگر چاشنیها را اضافه نمیکنی وقت صرف غذا بحدی این غذای سالم ، لذیذ و خوشمزه شده که در بحرش می مانی ، زندگی ساده وشیک و در آرامش هم حکم همین غذای ساده را دارد که انسان را راضی میکند ، تجملات یا به تو ضربه میزند ، یا اطرافیانت را هم در آزار قرار میدهد ، تجملات همچون بتی می شود که برای سالم نگهداشتن هر روز باید کرنش کنی ، پس چه بهتر که سادگی را در زندگیمون معیار قرار دهیم تا دائم در بند نباشیم . 




تاریخ : شنبه 101/7/23 | 7:38 صبح | نویسنده : زهره صفی آریان |

آیا می‌خواهید در کارتان سریع‌تر شوید؟ در خانه کمتر احساس خستگی کنید؟ اوقات خوشی را با همسرتان بگذرانید؟اگر شما به همه این سوالات پاسخ بله دادید، ورزش جواب شما است. فعال بودن از نظر بدنی فواید دور از انتظاری را برای شما به ارمغان می‌آورد (البته یک هیکل متناسب و یک صورت‌حساب خالی از هزینه‌های بهداشتی هم خیلی بد نیست). اگر شما به دنبال انگیزه برای آغاز کردن یا برگشتن به یک برنامه تمرینی منظم می‌گردید، در اینجا 10 واقعیت در مورد تناسب اندام وجود دارد که ممکن است به دلگرم شدن شما کمک کند.

1) تمرین، قدرت فکری را افزایش می‌دهد

ورزش، نه تنها برای بهبود وضعیت بدنی شما مفید است، بلکه به عملکرد ذهنی شما نیز کمک می‌کند. تمرین سطح انرژی را افزایش می‌دهد و سروتونین را در مغز زیاد می‌کند که به بهبود عملکرد ذهنی منجر می‌شود. واضح است کسی که فعال است و ورزش می‌کند، در کارش خلاق‌تر و توانمندتر است و این ویژگی شما را به یک نیروی کار خوب تبدیل می‌کند و البته فواید

دیگری نیز در بردارد؛ از جمله اینکه شرکت‌ها با ساعات کاری تلف شده کمتر، ساعات بیماری و مرخصی کمتر و هزینه‌های بهداشتی پایین‌تری نیز روبه‌رو می‌شوند.

2) تحرک استرس را نابود می‌کند به همان اندازه که ممکن است فکر کردن به تمرین، استرس را از شما دور کند، عملی کردن آن هم برای رفع اضطراب موثر است. ورزش پاسخی آرامش‌بخش ایجاد می‌کند که به عنوان یک گیجی مثبت از آن یاد می‌شود. ورزش همچنین به بهبود خلق و خوی شما کمک و از شما در مقابل افسردگی دفاع می‌کند، به این ترتیب تنها شما نیستید که از شادی بیشتر و استرس کمتردر زندگی تان بهره‌مند می‌شوید؛ هنگامی که شما کمتر استرس داشته باشید، کمتر کج‌خلق هستید و این می‌تواند روابط شما را با همسر، فرزندان و همکارانتان بهبود بخشد.

3) تمرین به شما نیرو می‌دهد

شما ممکن است تعجب کرده باشید که چگونه شرکت در یک ورزش 30 دقیقه‌ای، در صبح می‌تواند کل روز شما را تغییر دهد. هنگامی که آندروفین در طول تمرین در جریان خون شما افزایش پیدا می‌کند، شما احساس نیرومندی بیشتری در بقیه روز دارید. هنگامی که شما قدرت و استقامت خود را افزایش می‌دهید، انجام وظایف روزانه مانند بالارفتن از پله‌ها، ایستادن در صف و...آسان‌تر می‌شود. تمرین همچنین به شما کمک می‌کند در طول روز احساس پرانرژی بودن داشته باشید. خستگی جسمی که شما پس از ورزش احساس می‌کنید، مشابه خستگی هر روزه

شما نیست. هر بار که بدن شما با تمرین تطبیق پیدا می‌کند، شما انرژی بیشتری را نسبت به دفعه‌های قبل احساس خواهید کرد.

4) پیداکردن زمان برای تناسب اندام سخت نیست

شاه‌کلید تناسب اندام، استفاده خردمندانه از زمان است. به یک تیر و دو نشان فکر نکنید؛ خانوده‌تان را به پارک ببرید، با هم دوچرخه‌سواری کنید درحالی که از با خانواده‌ بودن لذت می‌برید و

فعالیت جسمانی انجام می‌دهید همچنین فراموش نکنید که شما باید راهپیمایی سخت را هم تجربه کنید؛ یک ساعت یا بیشتر را برای انجام تمرین به شکل رسمی صرف کنید. می‌توانید دوره‌های کوتاه‌مدتی از فعالیت بدنی را در طول روز انجام دهید؛ شرکت در دو یا سه بخش 15 یا 20 دقیقه‌ای فعالیت به اندازه انجام توان آن به‌طور یک‌جا موثر است. جارو کشیدن خانه در صبح،

دوچرخه‌سواری در پارک با بچه‌ها و سپس انجام یک پیاده‌روی سریع در بعدازظهر می‌تواند یک روز فعال را رقم بزند. راهنمایی‌های اخیر بیان می‌کنند که برای کاهش وزن و ثابت نگه داشتن آن حداقل باید 60 دقیقه در روز ورزش کنید.

5) تناسب اندام به برقراری روابط کمک می‌کند

تا به حال فکر کرده‌اید که ورزش و تمرین به بهبود روابط اشخاص چه کمکی می‌کند؛ خواه آن رابطه با همسر باشد، خواه فرزندان یا یک دوست. مخصوصا اگر به صورت گروهی یا با یک همراه ورزش کنید، مفرح‌تر می‌شود. بنابراین برای پیاده‌روی با همسرتان هر شب بعد از شام برنامه‌ریزی کنید. دوستانتان را به جای رستوران و کافی‌شاپ در باشگاه ورزشی ملاقات کنید.

6) تمرین به دور کردن بیماری کمک می‌نماید تحقیقات نشان داده که تمرین می‌تواند به پیشگیری یا آهسته کردن ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع2، آرتریت، پوکی استخوان و کاهش توده عضلانی کمک کند. ورزش همچنین عضلات و مفاصل را قوی‌تر می‌کند و شانس ابتلا به برخی از دردها و مشکلات شایع در سالمندان را کاهش می‌دهد. تمرین می‌تواند حتی عملکرد

سیستم ایمنی را ارتقا دهد، بنابراین شما کمتر با سرماخوردگی و آنفلوآنزا درگیر می‌شوید.

7) تناسب اندام قدرت قلب شما را افزایش می‌دهد

ورزش، نه تنها به مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کند، بلکه قلب (مهم‌ترین عضله در بدن که به انجام فعالیت‌های روزمره زندگی کمک می‌کند) را هم قوی‌تر می‌کند و سیستم عروقی شما عملکرد موثرتری خواهد داشت. هنگامی که قلب شما قوی‌تر شد، در هر ضربان، خون بیشتری را پمپاژ می‌کند و در نتیجه لازم نیست که قلب شما سریع تر بزند. در مدت تنها دو روز پس از

شروع تمرین بدن خودش را تطبیق می‌دهد و شما احساس خستگی کمتری خواهید کرد و خیلی لازم نیست که برای نفس کشیدن تلاش کنید.

8) تمرین به شما اجازه می‌دهد بیشتر بخورید

عضلات، کالری بیشتری را در مقایسه با بافت چربی می‌سوزانند. بنابراین شما که عضلات بیشتری دارید، میزان متابولیسم‌تان در حال استراحت هم بالاتر از افراد دیگر است. آیا شما می‌توانید همه چیز بخورید؟ نه، اما هنگامی که شما به طور منظم ورزش می‌کنید، می‌توانید بدون نگرانی از خوردن چیزهایی که دوست دارید، لذت ببرید.

9) تمرین عملکرد را افزایش می‌دهد

پس از چند هفته تمرین منظم، ممکن است شما احساس کنید که لباس‌هایتان جور دیگری توی تنتان می‌ایستد و می‌بینید که سفتی عضلاتتان افزایش یافته است. ورزش منظم، عضلات شما را قوی‌تر می‌کند، انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد و عملکرد کلی شما را بهبود می‌بخشد. عضلات شما کارایی خیلی بیشتری دارند و شما استقامت بیشتری کسب می‌کنید. زمان

عکس‌العمل و تعادل شما بهبود می‌یابد.

10) کاهش وزن مهم‌ترین هدف نیست

کاهش وزن، دلیل بسیاری از افراد برای شروع ورزش کردن است، اما مطمئنا تنها فایده یک برنامه تمرینی نیست. هدف بلندمدت کاهش وزن برای افرادی که برنامه‌های تناسب اندام را آغاز

می‌کنند، خیلی اغواکننده است و اگر آنها نتایج را زود مشاهده نکنند، می‌تواند موجب ناامیدی شود. بنابراین اگرچه شما هدف کاهش وزن را در شروع یک برنامه تمرینی دارید اما نباید تنها هدف شما باشد، برای احساس بهتر و انرژی بیشتر و استرس کمتر تلاش کنید هدف کاهش وزن و افزایش تمرین باید بخشی از زندگی شما شود.

 

 




تاریخ : جمعه 101/7/22 | 7:59 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |

سازش برای پیشرفت کشورم ، کاملا موافقم ، 

 اما سازشی که خط قرمز کشورم رعایت شود همانطور که در کشورهای دیگر رعایت قانون الزامیست ، کشورم هم مستلزم رعایت قانونی مختص بخود است . مستقل و سربلند ، که بهتر است در رقابت دنیای مدرن پیشتازی کند ، کشورم کم سرمایه ندارد از خیلی کشورها سرمایه دارترست ، هماندم که به اکتشافات رو کند محیا میشود چون کمی ندارد ، چه نیروی زن ، چه نیروی مرد در کشورم ، از افکار پیشرفته ای برخوردارست ، پس دنیای مدرنیته حق ایران منست . پیش از آنکه در رویاها در حسرت دیدن باشیم !!! مطمئنم همه چیز به واقعیتها پیوند میخورد . 




تاریخ : چهارشنبه 101/7/20 | 9:37 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |

برای خیلی از افراد خوب بوده ایم و همچنان خوب هستیم ، اما با وضعیت حال  ، وقتی به گذشته می اندیشم گاهی در امر رویاهای صادقانه متوجه می‌شوم که همان کسانیکه برایشان خوب بوده ایم چگونه زیر پوستی عمل کرده‌اند که متوجه نبودیم و حال ثمر آن اعمال زیر پوستی و‌مکارانه را متوجه شده ایم واقعاً مثلهایی که از قدیم زده میشد صحت دارند مثل این که طرف با لباس میش می آید اما ذاتش گرگ هست ، یا اینکه دوستی ، دوستی میکنند پوستی ، بهر حال ما صادقانه حرف می‌زدیم صادقانه رفتار می کردیم غافل از اینکه دیگران برداشتی غیر این داشتند اما ظاهر نمی کردند حتی شده از روی حسادت خنجر را از پشت می‌زدند ، شخصاً از حق خودم نمی گذرم بهر حال هر چند توی این دنیا تقاص پس می‌دهند لکن سر پل صراط به وعده الهی دامنگیرشان خواهم شد ،




تاریخ : چهارشنبه 101/7/20 | 4:7 عصر | نویسنده : زهره صفی آریان |
مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By Slide Skin:.